CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 4, 2011

PENTINGNYA NOMBOR TELEPON..amik no aku ni..

Hye!! kau tau x,semalam aku telah diperbodohkan oleh seorang budak darjah dua..ulang sekali lagi,DARJAH DUA!! mak aii..boleh pulak ye kau diperbodohkan?selalunye kau membodohkan orang..erkk!

Hmm..kisah bermula..
Aku cam biasa,semalam waktu2 camni,kat opizla kan..Tengah sibuk2 key in data dalam komputer,tetiba datangla sorang budak ni dengan seorang perempuan dewasa..Aku sebagai kerani kat pusat tuisyen sekarang ni,dengan muka manisnya senyumla seikhlas mungkin,perempuan dewasa itu cakap nak bayar yuran tuk budak tu,aku pon angguk dan bukala buku rekod..Sesi pembayaran selesai,perempuan tu hutang RM10..patotnya yuran RM 60,dia bagi RM50 je..iskk..Ok da...Perempuan dewasa tu pon balik meninggalkan budak tersebut..Maka,budak tu pon masukla kelas yang dia biasa masuk..

Selang 15 minit kemudian..Budak tersebut datang kat aku..

BUDAK: akak,kenapa semua orang dalam kelas tu besar2 je?
AkU: ehh??apa yang besar?*malas nak layan*
BUDAK: ada orang besar2..hmm..*muka cuak*
AKU: laa..awak ni darjah bape?
BUDAK: darjah dua..
AKU:*tengok jadual* eh?nape awak datang arini?kelas awak ari sabtu la dik,..adooii...
BUDAK: tapi..tapi...opah kata,ada kelas tuisyen arini?tapi,tadi opah tak pakai spek mata..
AKU: *mengutuk marah dalam ati* jap,akak kol opah..nasib baik ada rekod dalam fon number dalam buku..

tettt..tett..tettt...ok tak dapat..aku cuba empat lima kali..tetap x dapat,voicemail..

AKU: x dapat kol la dik..adik ingat x nombor tepon kakak yang anta tadi..
BUDAK; tu bukan kakak saya..tu orang gaji je..
AKU: nombor tepon ibu ayah?
BUDAK: no ayah x ingat..no ibu ingat sikit2 je..
AKU: haa,berapa nombor tepon ibu?*garang sikit da sebab lapar* 
BUDAK: 109..
AKU: faham2 jela..019 la dik..iskk..pastu?
BUDAK: hmm tu jela yang ingat..
AKU; %$&*!)$$())!!
moral of the story---> suruh anak2,adik2 sedara mara hafal no parent,family..wajib!bahaya tau*_*

13 comments:

Nyamuk Terbang said...

mana bdk tue??
meh aku ketuk kepala
sengal doh

Pendamba Mawar said...

hehe..:) padahal budak tu nk ngorat..haha.. cian budak tu.. tak kan kena tgu orang lain hbis blajar gak baru balik?cian

Rien Rose said...

haha suruh mak die wt mcm mak rin.. sruh adek rin ingt no tepon mak rin tpi dlm nada nyanyi.. hehe

Unknown said...

sangat bahaya kut..
kena ajar budak2 hafal nombor ibu bapa..then kat bhgian mklumat dy kne de nombor yg betul

sYafIk-wAy said...

macam aku dulu-dulu , hahaha . nasib bai lah aku selamat lagikk

Orang Kita said...

kih3,,, opah2,, ^_^

TrigYy said...

kah3x... tp klu dia ngat. bhaya jgk. klu kena culik cmneh.. hehhe

Syazwan Che Deraman said...

hahahha..baik tak yah bagi kalo macam tu..hahahha..

kelakar punya budak..

Unknown said...

meh sini kite hiris2 beliau buat rendang kihkih

farra said...

hahaha..sebenarnya panjang lagi aku diperbodohkan.tapi segan nak cite..

aku suruh dia simpan no tepon family dalam beg,dia kate memang ade smpan dalam beg skola,ni beg tuisyen..

aku pengsan!

traveleena said...

sumpah kelakar .. hahahahaha

izsmin said...

hihi dia nak duit tu balik laa tuh.

Unknown said...

hahahahhaha.bdak tu mmg menguji tahap kesabaran la wei.tp mcm comel pown ye.hikhik :)

Kami Si Blogger

TEKAN SAYA,AWAK KAYA..