CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

mari menjana pendapatan!

FOLLOW ME? CLICK ON JOIN THIS SITE BELOW.

Monday, August 15, 2011

STOKIN LAMBANG WANITA SEJATI~

Haloo!!hye semua..before pi keje ni,nak jugak siapkan 1 entry berfaedah untuk tatapan umum..wallaweh..bersemangat jitu ni..

Sekarang ni ramai suda kaum lelaki especially blogger lelaki memperkatakan isu pemakaian wanita kan..Contohnya seperti legging,baju tube,fesyen tudung,even pakaian dalam wanita sekalipun mereka bersemangat memperkatakannya..Apakah tujuannya?Apakah motifnya?Ini kerana,mereka semua ini yakni dari kaum Adam ini MELIHAT dan MEMERHATIKAN kaum Hawa..Meraka juga mengambil berat dengan kaum Hawa..Atau dengan kata ringkasnya,mereka caring terhadap wanita..Mengapa mereka caring??Hal ini disebabkan oleh,setiap kali mereka memandang wanita yang tidak menutup aurat ataupon berpakaian tetapi bertelanjang,SEHINGGA menaikkan syahwat mereka,maka BERDOSALAH WANITA tersebut.Jadi,wajib bagi si lelaki MENEGUR pemakaian wanita itu..Jika wanita tidak mahu mendengar kata malah melenting,maka BERTAMBAH LA DOSA si wanita..
*AKU PEMENANG SYARAHAN MASA SEKOLAH KOT*

Justeru itu,aku sebagai seorang yang dilahirkan sebagai wanita,yang mempunyai ciri ciri wanita solehah, idaman rakyat jelata, yang kemelayuannya teserlah serta tahu sedikit ilmu agama ingin tegaskan di sini,bahawasanya wanita perlulah menitik beratkan isu pemakaian ini..Jangan hanya cantik di wajah,hati juga mahu cantik maa..Bersihkan hati.Lapangkan dada menerima segala teguran..

Jadi,aku pada kali ini,bukan mahu menegur isu legging,selendang yang tidak tutup dada mahupun baju tube wanita,tetapi pada kali ini aku mahu berkongsi pada yang tidak tahu mengenai AURAT KAKI..Tidak ramai yang memperkatakan tentang isu ini..Mungkin leceh atau remeh?atau mungkin ianya hanyalah KAKI yang terletak di bawah,so its no a big deal..NO!! Ianya tetap aurat sayang..Jangan cakap kaki orang tak pandang ye,kaki tempatnya di bawah,hinakah? Sedangkan punggung kita yang tempat keluarnya najis tu pon,Allah angkat sewaktu kita sujud,lebih tinggi punggung kita dari kepala kita kan?Inikan pula kaki..Jangan ambil mudah ye wahai kaumku..AURAT TETAP AURAT..

Kenapa kaki tu aurat?Mak mertua biasanya tengok bakal menantu perempuan dia kat tapak kaki..Nak tengok ada dara lagi ke tak..See??BOLEH TENGOK ADA DARA KE TAK!! pentingkan menutup kaki..Lagi?banyak lagi sebabnya Allah kata kaki tu aurat..Search je kat internet kay?

Satu lagi,tak kisah la awak nak pakai sarung kaki jenis apepon,asalkan kaki awak bersarung..macam aku,aku suka pakai kasut kalau nak pi mana2,senang..aku tak suka pakai sandal sebab rasa macam terlalu feminin..*erkk?tadi kata wanita melayu terakhir*  So,bila pakai kasut,automatically i wear the socks..wajibla kan..takkan pakai kasut without socks??eewww..weird gile kot..bagi aku la tu..

ni stokin korea aku..eh,koyak sikit la kat ibu jari tu:p

ni kasut kesayangan aku..

Wallawehh..semangat je tunjuk semua tu..heehe..biaq pi laa..aku nasihat kat sini sebenarnya untuk diri aku jugak,aku kadang kadang buat buat terlupa jugak nak sarung stokoin kat kaki,nak pulak bila pi pasar malam,pekan sari ataupon oldtown,hehe..aku selesa pakai flippo..stokin hilang mana tah time tu..huu..Aku nak ingatkan diri aku serta kaum sejagat aku,KAKI ITU ADALAH AURAT..nampak kemas ke bila pakai stokin ngan kasut,sarung kaki ngan sandal..

ini high heel 3 inch ijau kuning..
aku beli dulu sebab ex aku org kedah,bendera kedah ijau kuning.

orait..itu saja lah aku nak bagitau..renung renungkan dan selamat beramal!!
^_^

ps: LELAKI MESTI TEGUR WANITA KALAU WANITA SALAH..ITULAH LELAKI SEJATI.:)

8 comments:

AMru Muhammad Al-Malizi said...

alhamdulillah, bgus entry nih..

urzain hussain said...

nampak macam lucu la stokin tu..

huhu...anyway nice blog..:)

ejulz said...

kiut btul stoking tu.. heHe

Wanz Mejuez said...

hehehe kali ni baru dengan entri mengenai aurat di bawah pula... kaki ..


=,)


pinjam stokin bleh?' =p

Wanz Mejuez said...

hehehe kali ni baru dengan entri mengenai aurat di bawah pula... kaki ..


=,)


pinjam stokin bleh?' =p

KimiCnoL said...

hee..comel je kn wanita pakai stokin..i like.. ;)

Nurul said...

bukan tapak kaki la sayang tuk mak mertua tgk masih ada dara ke tak..tp ia dilihat dr tumit ke atas(betis) untuk melihat kesuburan n perawan @pun tdk si gadis itu..tp mengikut islam untuk melihat kesuburan n sbgainya yg ada pada seorang wanita yg ingin di kahwini,mak mertua akn melihat pada tapak tgn..kat tapak tgn la tanda kesuburan tu..:)sbb tu kena jga tangan drpd dipegang oleh mana2 lelaki n dilihat oleh org lelaki..nk tau leh kaji kitab feqh..wallahu'alam..

Anonymous said...

Hr fara pakai stokin jenis apa

Kami Si Blogger

TEKAN SAYA,AWAK KAYA..