CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

mari menjana pendapatan!

FOLLOW ME? CLICK ON JOIN THIS SITE BELOW.

Tuesday, April 24, 2012

HANTU MANGKUK TANDAS!


MANGKUK TANDAS: KENCING BERDIRI? BERAK MENCANGKUNG?

Sebelum cerita pasal mangkuk tandas, nak cerita pasal cara betul buang air besar. Lebih baik 

duduk mencangkung daripada duduk masa buang air besar. Sebab, cuba rujuk dalam gambar

 rajah di atas tu. Tengok perbezaanya semasa duduk dan mencangkung. Kalau duduk, najis tak

 keluar habis. Kalau najis tak habis keluar, apa akan jadi? Ikut sunnah, masa mencangkung tu

, mengiring sedikit ke kiri atau tekan bawah perut sebelah kiri kalau rasa-rasa najis tu degil nak

 keluar. Mengiring ke kiri memudahkan najis tu keluar dengan lancar tanpa tersekat-sekat.


Kalau buang air kecil pulak, lepas habis kencing tu, bagi yang lelaki tu, silalah berdehem-dehem 3

 kali dan yang perempuan, mengurut bahagian bawah perut (bawah pada pusat). Ini kerana untuk

 memastikan tiada sakibaki air kencing yang tertinggal. Nanti bila dah ambil wuduk, ada pulak

 terkeluar sikit air kencing. Yang perempuan tu, janganlah kencing berdiri. Tak elok lagi tak

 sopan.


Haa..itu semua da faham kan??Cerita aku pulak camni..Bukan nak mengata,tapi kadang-kadang 

tak suka ada hantu mangkuk tandas,,Maksud hantu mangkuk tandas pada aku,bila orang yang da

 terbiasa guna tandas cangkung,lepas tu terpaksa guna tandas duduk,dia pegi cangkung pulak

 atas tandas duduk tu..Da namanya pon tandas duduk,janganla cangkung kakak oii..Lepas tu,tak 

reti-reti pulak nak cuci semula tandas yang dia cangkung tu...Kotor kesan tapak kasut..Kuman 

bakteria orang lain nak duduk atas tu pulak..addooii..Da besar kot..Memang hantu mangkuk 

tandas betol..iskk..kalau betol tak biasa guna tandas duduk tu,cari toilet lain je..Boleh bawak penyakit tau..

1 comment:

aziz k.p said...

x pandai gna tndas duduk.. celik2 mata pn dh gna tands cangkung..

Kami Si Blogger

TEKAN SAYA,AWAK KAYA..