CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, July 28, 2011

aku bagi tazkirah ni..

Salam Jumaat..
Orait,arini aku nak berkongsi sikitla kisah hidup aku,pandangan aku..Apa yang aku pandang?Aku pandang orang.Orang pandang aku?ok,x kesah..

By the way,aku sebenarnya  agak curious tau dengan sesetengah orang ni..First impression aku terhadap dirinya masa first time jumpa or first time kenal ataupon first time aku kenali tulisan blogging nya,aku da state kan da,ok dia ni jenis camne,kau pulak jenis camne,awak pulak begitu,aku da set mind da..Jadi,aku boleh tau camne nak bergurau dengan kau,dia dan kamu..Korang faham x apa yang aku tulis ni?

Ok,contoh pertama bagi senang faham..
1) INI SANG BLOGGER
---->Aku baca tulisan kau dari older post until newer post,masa tu aku da kenal kau ni jenis camne,tapi,kadang kadang tu aku macam tersalah ngan pandangan aku tu..Camni,aku tengok kau ni macam lahanat jalanan,tulis ayat nak gengster je,kadang kadang lucah kau macam haram,syial waterpark semua tu memAng wajib adela dalam karangan kau..
Tapi...bila sekali kau bagi ceramah kat kaum aku,automatik.. AKU JATUH HATI<-----^$$*(!)(#!$#

Itulah,aku da cakap,even kau ni cam lahanat jalanan,kau sebenarnya x la teruk sangat..Kau ada ilmu,bila sekali kau cakap,aku respek giler,sebab apa yang kau cakap tu adalah dari pandangan kau sendiri..Aku kagum! UNEXPECTED!!


2) Aku bagi pulak contoh yang kedua..
* INI KENALAN AKU
---> Dulu aku kenal dia,alhamdullillah..Sejuk hati,sejuk mata kau kalau tengok dia..Kalau cakap ngan aku,alahai sopannya,aku memang sayang gilerla kat kau kawan!!nasihat dia?kompom2 la aku terima,terima je,ikutnya kadang2.. *_*
Tapi..satu hari tu..dia kondem aku..bukan kondem sikit2..menggelegak la jugak ubun2 kepala aku..migrain seminggu...AKU BENCI!

So,on that time..aku da x nak percaya semua orang..nampak baik,tapi haram jadah,.Yang nampak jahat,jangan terus nilai dia jahat..Kebiasaannya,orang lain nampak dia jahat,tapi yang jahat tu la yang selalu tolong kita,yang baik tu hilang mana tah??boley kenal da mana yang boley jadi kawan yang mana jadi lawan..

Aku cakap berdasarkan kisah hidup aku..Tazkirah aku sempena hari jumaat nak dekat puasa lak tu..
DONT JUDGE A BOOK BY ITS COVER..DONT JUDGE PEOPLE BY HIS SONGKOK/HIS SCARF..

1 comment:

ct kektus said...

betul.

tak boleh nilai orang sekali tengok je. sebab kite tak kenalhati budi dia lagi. ;)

Kami Si Blogger

TEKAN SAYA,AWAK KAYA..