CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

mari menjana pendapatan!

FOLLOW ME? CLICK ON JOIN THIS SITE BELOW.

Tuesday, August 2, 2011

Aku Terpana Bila Mendengar Suaranya..


 Masjid Temerloh Jaya

Arini ramai orang dok bercerita kisah terawih...aku pon nak jugak menyelit kisah terawih aku..NAK JUGAK KAU..hmm...terawih first aku x pi..kedua semalam aku pi kat Masjid Taman Temerloh Jaya,berimamkan seorang imam belasan tahun agaknya..seorang hafiz..sejuk hati tengok dia berjubah beserban..Sedap suaranya..

Malam ni spesel sikit,bukan sebab ada makan2 pas terawih..aku x makan pon lepas terawih,terus naik kereta,balik..Malam ni  spesel sebab diimami oleh seorang Bekas Qari peringkat kebangsaan..Beliau datang jadi imam kat masjid ni..Subhanallah..Suara lunaknya,terus menusuk ke kalbu..Aku yang asik mengantuk je,terbulat-bulat mata,bulu roma tetiba naik,berdegup jantung,sentap!Itulah bacaan ayat Al-Quran dari beliau..

Siapa beliau yang aku maksudkan??
Dato' Faizul Ghazali..
Bekas Qari peringkat kebangsaan 2003..



Lepas habis terawih 8 rakaat..Dia bacakan ayat-ayat suci Al-Quran serta maknanya..Allah..Sayu hati..
Then,terus witir...Para jemaah lelaki berkesempatan bersalaman dengannya..:)
Kami jemaah wanita memanjangkan kepala menilik serta skodeng ustaz tersebut..:P

Alhamdulillah..Aku berkesempatan lagi merasai bulan ramadhan ini..Aku sempat lagi berjemaah terawih pada kali ini..~Syukur~
Selamat malam..

5 comments:

Pendamba Mawar said...

untung nya..alhamdulillah masih sempat menunaikan solat tarawih

farra said...

:)

saiazuan said...

syukuran :)

fathiahRAIHANA said...

rindu jugak suara ustaz saya yg slalu jadi imam dlu :)
syukurlah, masih berpeluang bernafas dlm Ramadhan tahun nie

i'm ezza haniza said...

huuuuuuu .sejuk hati dgr suara ustz tu

Kami Si Blogger

TEKAN SAYA,AWAK KAYA..