CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, August 8, 2011

ANDA MUSLIM??SILA AMIK TAU..:)

Assalamualaikum..
Boleh tak arini aku nak share sedikit maklumat atupon info yang sangat penting untuk kita sebagai seorang muslim?Yes!jawapannya,why not?Kenapa pulak tak boleh kan?Lagila baguz..:)

Orait then,semalam masa balik kerja,dalam kereta aku bukakla radio IKIM,stop jap dengar HOT FM,then ada satu iklan Kartina Aziz ngan Abon dok kecoh2 pasal nak buat aqiqah untuk cucu mereka..si nenek(Kartina Aziz) nak buat kenduri aqiqah untuk cucu,si atok (Abon) cakap,x payahla kita susah2,mak bapak cucu kita tu kan ada,biarla diorang uruskan..Then nenek tu pulak kata,anak menantu mereka tu sibuk je,x sempat nak uruskan..So,berpakatla atuk nenek tu nak aqiqah kan cucu mereka..Secara lawaknya,Si atuk berkata kepada si nenek,""hai neneknya,kita aqiqah untuk cucu,kita ni da aqiqah ke belom?""then,iklan abis camtu je..

So,terus tertanya tanyalah aku,boleh lagi tak orang yang suda jadi atuk nenek,sudah berusia beraqiqah untuk dirinya sendiri sebab masa mereka kecik maybe x mampu..Pastu,boleh ke jugak nak aqiqah kan orang yang da meninggal?cet,aku belajar agama pon tak tau..iskk..

Finally,aku dapat jawapan dari kawan aku kat facebook.. 
INILAH INFO TENTANG AQIQAH..kalau korang nak lebih faham,klik je link tu ye:)
 
adoi,elok2 la cukur tu tuk imam

mengucap before kene sembelih

Pastu,persoalan kedua aku,pasal sepasang couple pergi terawih bersama2..Mereka buat ibadah,tapi dalam pasangan yang bukan muhrim..Aku musykil laa..Apa hukumnya?Ada ke hukum bab tu?So,aku tanya lagi..Then,dapat jawapan yang WOW!!
BERIBADAT TAPI?? ok,just klik there eyh..:)


By: Google

ps: tahun ni takde encik lelaki yang belanja aku mertabak...iskk..

1 comment:

merahitujambu said...

THANKS SHARE INFO..SALAM RAMADHAN

Kami Si Blogger

TEKAN SAYA,AWAK KAYA..