CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

mari menjana pendapatan!

FOLLOW ME? CLICK ON JOIN THIS SITE BELOW.

Wednesday, August 10, 2011

AWAK BLOGGER?TAKE A NOTE!

Assalamulaikum..Hari ni bangun pagi,tengok2 posmen ada hantar surat..Ok,cop setem dari Ganu..wahaha,,kembang kempis da hidung ni..Dapat hadiah..yeay!! sape bagi?hee,,adela..kalau cakap kat sini nanti semua jelez,semua nak jugak..kuikui jahat gile aku..dapat hadiah tamak sorang sorang. Pastu kelmarin masa balik keje,tengah penat2 la konon ni,sampai umah je,ehh dapat pos laju punya surat la..apakah??sekali lagi mengembang ngempiskan hidung,hadiah lagi beb!!hihi..ini pulak dari Johor..Kedua dua hadiah ini adalah dari blogger...yeay!!
meh nak tunjuk sikit hadiah hadiah ni..

 
Ganu

 Johor

ps: klik link ganu johor untuk kenal siapa blogger tersebut..

Ok da,itu pasal hadiah..Kali ni pulak,aku nak dok cerita pasai SALAH FAHAM a.k.a MISUNDERSTANDING. Yaa..kita semua tidak pernah tidak akan mengalami situasi salah faham ni kan..Nak pulak dalam medium perantaraan antara dua benua..err..I mean dalam laman sosial ataupon medium penghubung ni laa..Macam mesej,chatting,YM,IM,dan sebagainya la,yang tak memerlukan kita bercakap,hanya penulisan sahaja digunakan..

Bila terjadinya salah faham tersebut,secara automatiknya,salah seorang yang kita sedang chatting contohnya,pastilah akan TERSENTAP atau TERNODA dengan sendirinya..Padahal si chatter sorang lagi tu,tak bermaksud apa apa pon..Maka,terjadilah satu pergaduhan yang besar..
Tak faham ye?Ok takpe,tengok video bawah ni dulu untuk lebih faham..Lepas tu teruskan bacaan:)



Ok,faham kan?So..dekat sini,aku nak sarankan supaya,kalau nak berchatting tu,perlulah ada sikap terus terang..Senang orang nak faham..tak payah buat ayat tergantung,ataupon yang tersentap tu,terus je tanya semula apa maksud ayat tersebut supaya sama sama tidak mengalami situasi salah faham..Itu sahaja lah cara penyelesaiannya..Kalau tersalah faham jugak,mintak mahap jela..Tell the truth..:)

ps: SPONTANEUOUS THURSDAY sat agi..:D

7 comments:

WAHIDA ALIAS said...

mmg senang nk jadik salah fhm..huhu

Pendamba Mawar said...

untungnye dapt adiah..lalala

kmunikasi cm ni slalu terjdi slah fhm..hoho

yaya | mohd said...

wahhh!!bestnye dpt gift dr blogger :))
eyh...kbtulan..kte bru je tgok video amanwan ni.klakar kan.. :))
yaya ngn boyfie kdg2 sllu cmtu.
salh phm :P
lps tgk link ni gelak2 :D
THNX JOIN RAKAN BLOGGER KLIK1 MALAYSIA :))
much appreciate with your support dear,,,
nnti ley la ajk bloggers lain2 eah :)

Far8 budak baik said...

org selalu cakap..
kalau dah dapat hadiah..
tak baik tak kongsi..
separuh bagi aku k..
hahahahahaha

Hidayah bt Zainab said...

diriku mengalami keJELESan tahap tinggi

nurul diana said...

hahaha , kite dot dr ganu gakkk , cm sme jee , hahah

TrigYy said...

nurul diana : iye la tu.. sme la.. hehhe

Kami Si Blogger

TEKAN SAYA,AWAK KAYA..