CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

mari menjana pendapatan!

FOLLOW ME? CLICK ON JOIN THIS SITE BELOW.

Friday, July 6, 2012

MASALAH MANUSIA

Gemok.Jerawat.Hitam.Pendek.

Sesape yang ade pakej sifat-sifat ni mesti rasa diri tu annoying gilerkan.Kesian.

Badan gemok,da gemok,pendek pulak,lepas tu hitam,muka ada jerawat.Jerawat batu! iskk..dabel dabel kesian.

Mesti tahap self esteem sangat rendah. Aku penah rasa camtu,tapi dalam 1 sifat tu je. Jerawat.
Aku benci jerawat. Kenapa tah nak tumbuh-tumbuh.Dekat muka pulak tu.Sakit hati tau tak!
Benci!! Dendam rasanya dengan jerawat..Nak hapuskan dengan segera je. Masa tu semua orang ada pakwe,aku pon ada,tapi selalu kena kutuk banyak jerawat. Itu Form 4. nak masuk kelas pon malu. pakwe kat kelas bawah. Hanya mampu skodeng dari jarak jauh je. Nak dating? gila kau! Malu bertempatlah..

Then,aku cuba pakai Olay.Dulu ada warna oren ngan kuning punya. Aku pakai wane oren untuk hilangkan jerawat.Warna kuning untuk mencerahkan kulit. Sekarang da takde da olay yang tu.Taktau kenapa. Masa tu da form 5,kulit cantik semula. Ok,pakwe senang hati. memilih! 

Form 6,kulit bebas jerawat. Hanya tinggal segelintir parut jerawat. Masa perhimpunan sentiasa bawak cermin pecah tengok muka. Sangat berpuas hati sebab konon-konon kulit cantik.Asyik sangat tengok cermin,amikk kau!! guru disiplin nampak,sekeh kepala sekali.Tak cukup sekeh,ceramah dua tiga das,siap tanya SPM dapat bape A. padan muka.

Lagi? Gemok? ok..dulu tak.sekarang ye. berat da mencecah 57-58..Hampir 60. Itu da teruk. Melebihi berat encik kapel. Dia kata dia 55. ntahla.tengok badan yela kot. ok jelez!
Sedang menurunkan semaksima mungkin. ye.mungkin!

Hitam? alhamdulillah..aku sawo matang.sebab tu tak suka kawad.nanti hitam. aktiviti outdoor?kadang-kadang. game kegemaran bola tampar. lama tak main. bola baling main last masa darjah enam.

Pendek? aku sedang-sedang je.tak tinggi tak pendek.kalau pakai high heelsssss,agak-agak bolela masuk ratu kebaya kampung sebelah.syukur..

Apepon,bersyukurlah dengan kejadian diri sendiri. Sape yang ada jerawat banyak tu,sabo jela..Hormon tak stabil lagi tu. Kalau tak stabil lagi sampai da besar ni,silalah kawin. Orang tua kata,kalau kawin pastu beranak,semua darah kotor keluar dengan jayanya. Silalah cuba.

ok da.sambung makan dolian atok..bye.



No comments:

Kami Si Blogger

TEKAN SAYA,AWAK KAYA..