CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, August 5, 2012

BERKONGSI RASA.

Salam Nuzul Al-Quran.
Banyakkan lah membaca Al-Quran ye.
Da nak habis Ramadhan ni,berapa juzuk da mengaji?

Ermm..
Just curious on this matter.
Is it true if we fall in love,we share all the feeling together?
Just like,you sick,I sick.
you feeling better,me too.
you feel so sad,i can feel it too.
or something like you jump i jump?
erkk??

betol ke rasa tu?
kenapa ada rasa tu?

kalau perhubungan anak dengan ibu,itu aku faham.
naluri keibuan.naluri kebapaan.
ada pulak la naluri kesuamian atau keisterian?
apatah lagi naluri keboyfrenan atau naluri kegirlfrenan?

eeii..tapi aku rasa memang ada.
sebab musababnya,bila kita rapat dengan sesorang tu, hati masing-masing dekat.
ada telepati yang menyampaikan rasa-rasa tersebut.
maka terjadilah situasi di atas.
itu pendapat aku lah.

masa belajar dulu,sebelum masuk kuliah,aku selalu lepak dengan sorang kawan aku ni.
dia selalu cerita kat aku pasal pengetahuan am.
dia pernah tanya aku,apa perasaan kau kalau masuk kelas Dr Lutfi?
Aku jawab,aku takut gila. Aku rasa nak lari je dari kelas dia. Ta sukalah,rasa nak demam lah.Apelah.
Dia cakap itu sebab aku da set mind aku yang aku takut dengan beliau, tak suka dengan beliau.
bila masuk kelas Dr tu,aku selalu set mind aku,mesti Dr ni nak tanya aku. Takutnya! Aku da la tak study betol2 subjek dia.
Tup tup..Memang dia tunjuk aku,jawab soalan dia. Tak dapat jawab,kena halau keluar kelas.
See??Telepati tu sampai dari otak aku ke otak Dr tu.
Kalau aku tak fikir macam tu. Aku relax je,mesti Dr tak panggil aku waktu tu. Takdela aku kena halau keluar kelas. Malu.

Boy aku pon selalu pesan.
Sila cool.
Sila berlagak tenang.
Stay Positive.
Jangan terlalu banyak fikir negatif.
Kesan negatif tu akan melebihi kesan positif nanti.
Tak best la kan.



So?
Semua rasa yang kita rasa tu bermula dari kita sendiri.
Bila kita rasa tak best,orang yang paling dengan kita pon akan rasa tak best.
bEtol tak?

1 comment:

Unknown said...

Ni komen bkn sbb nk no phone, tp coz nak layan mata suh kasik lalok. Dah kul 3am ni, xleh tdo lg. Tp, esl cuti lg ok la jgk.
Blog u ni terkena hit sy masa google 'banyak fikir'.
Yer la kn, lain padang, lain belalang. Blh pakai ker pepatah ni?
Tp, selagi mata xleh lelap, teruskan ajer pelayaran ini ....
Lain kali buat la post utk org2 yg xleh tido sbb bnyk pikir ni, biar dia baca smpai trtido. Tentu dia syukur abis :)

Kami Si Blogger

TEKAN SAYA,AWAK KAYA..