CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

mari menjana pendapatan!

FOLLOW ME? CLICK ON JOIN THIS SITE BELOW.

Thursday, April 28, 2011

bekas pakwe FY da kawen,femes,riak!! bace ni jap>

Sebenarnya FY bukan nak mintak simpati ke hape ke..FY cume terkilan je ngan ex FY ni..da la kawen x jemput,siap jadi pelakon lagi tu..skang da femes bertambah2 lagi riak dia..sabo jelaa:(


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

ni haa..korang tengokla senfiri pix dia kawen..da dapat anak da pon..iskk..xpe2..

        




yang ni plak mase dia berlakon..cite pe tah..malas nak amik taw..uhuks..ce cite FY..ermm..cite hantu k.limah rambut x bersyampu tu laa..iskk


dengan yang ni..ce tengok..


ok..korang x caye ye dia ni ex FY?adooii..tengok nih..mase kitorang skola dulu,selalu bagi biodata kat buku tulis muke surat belakang tau..:)

ni haa..

BIODATA
  • Nama sebenar dia Syed Mohamad Asri atau (Shy8), dia terlibat dalam dunia lakonan apabila Mamat Khalid suruh dia berlakon dalam Zombi Kampung Pisang. Kata Shy8 dia ni pemalu sebenor nye bila depan kamera, sebab dia tak biasa berlakon.
  • 1996 : Menerbit, mencipta dan menulis senikata untuk semua lagu-lagu di dalam album sendiri berjudul “Terasing Di Bumi Sendiri” yang mengandungi 10 buah lagu. Lagu “Terasing Di Bumi sendiri” terpilih menjadi lagu untuk kempen Aids/HIV dan kerap di mainkan klip video oleh RTM pada sekitar tahun 1997.
  • 1997 : Di lamar menjadi artis pertama di bawah payung Ambang Klasik (TV3)
  • Mula berlakun dalam drama terbitan TV3 sebagai pelakun undangan untuk drama “Doa untuk Ayah” di ikuti drama-drama dari pelbagai produksi antaranya “Dajal Suci”, “Abang We”, “Assalamulaikum YB”, “Dunia Baru” dan yang terkini “Chinta” yang telah di tayangkan di TV3.
  • Dari sudut Filem pula, mula diperkenalkan oleh Mamat Khalid untuk filem ” Lang Buana” dan “Man Laksa” sebagai pelakun jemputan.
  • Filem “Zombi Kg. Pisang” telah mula membuka mata banyak pihak dengan lakunan bersahaja melalui watak Usop (bekas penari kebudayaan) yang mempunyai gaya lakunan tersendiri. Filem terakhir buat masa ini adalah “Hantu Kak Limah Balik Rumah” dengan memegang watak yang sama sebagai Usop tetapi kali ini watak ini telah dikembangkan dengan peranan lebih besar.
  • Beliau banyak menerima tawaran untuk berlakun dalam drama dan filem, tetapi terpaksa ditolak memandangkan komited dengan kerjaya bersama sebuah Organisasi Korporat yang terlibat dalam industri Minyak dan Gas (Tanjung Oil and Gas)
  • Sebelum bekerjaya tetap, beliau merupakan perunding bebas untuk banyak pihak dalam merancang dan menyusun strategi syarikat. Selain itu beliau juga melibatkan dalam aktiviti masyarakat sebagai kaunselor dan motivator untuk Kem- kem Remaja dan Belia.
  • Usop Wilca ni pon boleh nyayi tau...SUARA SHY8 a.k.a USOP WILCA menyanyikan lagu Terasing di Bumi Sendiri. Sedap suara dia.


orang kata dia ni ade kaitan hubungan(BAPA) ngan scha awek awal ashari tu..ermm..ok la..credit info to  fazreen..:)

ps: TERIMA KASIH SEBAB SUDI BACA..:)

No comments:

Kami Si Blogger

TEKAN SAYA,AWAK KAYA..