CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

mari menjana pendapatan!

FOLLOW ME? CLICK ON JOIN THIS SITE BELOW.

Monday, May 23, 2011

Kenali Diri Anda..:D

ok..assalamualaikum  dan salam sejahtera serta selamat pagi kawan2..:)
da senyum ke belom arini?ok,kalau yang mana belom senyum tu,sila senyum sekarang..tunjuk gigi sekali ye,..:D

pagi ni,FY nak cerita sikitla,ermm lebih kurang nak share satu ilmu yang sangat penting tuk kita semua sebagai seorang manusia..Pagi tadi,FY bangun awal sikitla,sebab FY mimpi bukan2,seram sejuk tido..so,dari terus melayan mimpi,baik FY bangun,siap semua da,FY tengokla tv,bukak 8tv hot fm,diorang dok cita pasai kawin lambat..umoq da lanjut tapi x kawen2 lagi,(especeli pompuan la)..Perempuan sekarang lebih pentingkan kerjaya a.k.a lelaki sekarang x boleh dipercayai..yeke??

then,cam da bosan jew layan hot fm,FY alih tv9 lak,tengok cerita SEMANIS KURMA,Ustazah NorBahyah ngan suaminya punya rancangan..Asik ustazah je cakap,hehe:P
ok,yang bestnya ermm..yang menarik perhatian FY la kan,masa tetamu jemputan tu bagi satu analogi tentang jenis manusia..nak taw x??

JENIS 1: MANUSIA SEPERTI LOBAK
JENIS 2: MANUSIA SEPERTI TELUR
JENIS 3: MANUSIA SEPERTI BIJI KOPI
EKSPERIMEN: MENGGUNAKAN AIR PANAS MENDIDIH

      

Cara-cara mengenalpasti jenis manusia..
1) Masukkan lobak,telur dan biji kopi ke dalam air panas yang mendidih.
2) Tunggu sehingga 3 minit.
3) Keluarkan lobak,telur dan biji kopi tersebut

Hasilnya..
1) Lobak merah yang keras sebelum dimasukkan ke dalam air panas telah menjadi lembut.
2) Telur yang rapuh serta mudah pecah sebelum ini,sudah menjadi keras.
3) Biji kopi sudah bertukar warna menjadi air yang menjadi kegemaran orang ramai:)

Kesimpulan>
1) Air adalah musibah yang telah menyebabkan kesemua bahan berubah.
2) Lobak merah diibaratkan seperti seorang yang keras pada luaran,menjadi lembut atau lemah selepas   terkena musibah.
3) Telur pula diibaratkan seperti Seseorang yang nampak lembut atau lemah pada luaran menjadi keras selepas terkena musibah..
4) Kopi pula berubah diibaratkan seperti seseorang yang terkena musibah,boleh menjadi seseorang yang berjaya dan disenangi ramai.
Anda sendiri tentukan la yang mana 1 jenis anda..:)

ps: TERIMA KASIH SEBAB SUDI BACA:D

8 comments:

Ez0Lleee said...

Lecturer ezol pena cakapp sal nie dalam kuliah die...huhuhu..btw nice for others..

Salam perkenalan

http://ezolisfaez.blogspot.com

farra said...

slm prkenalan jugak:)
oyeke?kira cam FY ni lambat taula ye..tapi,better late then never kan..:)
best kan analogi ni:D

Apitz said...

pandai berkata-kata hehehe

farra said...

apitz pon pandai kan:)

Athirah Liyana said...

tp sy baru tahu.. hehe .. tq infoo (:

farra said...

xpe tirah..:)
nway..thanks be my follower:D

moeyna said...

bagus analogi ni :)

farra said...

aah kan..first time tau arini..:)

Kami Si Blogger

TEKAN SAYA,AWAK KAYA..