CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

mari menjana pendapatan!

FOLLOW ME? CLICK ON JOIN THIS SITE BELOW.

Friday, September 2, 2011

~AKU DA BERUBAH~hehehe..EKAU?

Assalamualaikum!!
hoiii..ada lalat terbang-terbang depan aku nih..Rimas sungguh laa..Gila lalat sekor ni..Korang tau tak,apa yang aku da berubahnya?haaa...kena amik tau ni..nanti boleh buat aku akak ipar,adik ipar,menantu mak korang,nak pulak boleh jadikan aku isteri..Aku solehah weii..hahah..


Orait..sebenarnya aku baru je balik dari TOLONG makcik-makcik depan umah aku ni,,anak jiran aku depan umah ni nak bertunang esok..Makk aiii..mau tak jelez beb,muda dua tahun dari aku tuuu...haih!!bila turn aku ni???adoooiii..


Muka pemalas camni sape nak!!


Kalau nak diikutkan,dari kecik sampaila la ni,aku memang pemalas nak tolong makcik2 nak rewang,potong bawang,hiris limau kasturi,buang biji lada,serta juga goreng timun taun,.Aku MALAS nak tolong..Tapi,malam ni aku da berubah sikit..Sikit jela..Umi aku ajak aku pi tolong diorang..Sebenarnya aku malas jugak,tapi tak sempat nak reka alasan da..Terpaksa la aku pi tolong..Aku pi angkat periuk buffet,bekas nasi dari umah aku ke rumah depan ni..oiii..siap bawak pisau tuu..hahaha..series macam makcik da aku ni..


Makcik Yana

Tengok??Aku da berubah kan..hehehe..bagus kan aku ni?sampai kat sana,aku ngan akak aku tolong kupas ikan bilis je..Ehh kira ok sangatla tu kan?sangat rajin kitorang ni..sambil2 tu makan kuih raya,aku minum je..akak yang makan..pastu aku tengok jiran aku masak RENDANG TOK..memang tok sungguhla yang masaknya..import dari Penang..Hee...jiran aku tu orang Penang..


Siap semua tu,aku rasa cam kemalasan aku datang secara tiba2..Boring kot buat keje takde muzik..hehe..Aku dengan perlahannya,bangun dari tempat duduk aku,bagitau semua kat makcik2 serta umi aku,aku nak pi toilet..eleh..alasan tuu..hahaha..nasiblaa..


Aku baru baca semua mesej-mesej aku

Sebelum keluar dari gate umah makcik tu,sempat makcik tuan rumah tu cakap camni..


CIK MILAH SORANG JE ANAK POMPUAN,UMI AWAK ADA DUA..APA-APA NANTI BENDERAM NGAN ACIK JUGAK..JANGAN LARILA..


Takutnyeee~~

Aku??buat muka toya,terus balik umah,sambil berkata dalam hati,BENDERAM TU APA??bahasa utara ni aku tak faham sangatla..ntah betol2 ntah tak apa yang aku dengar tu..huuu..Cik Milah ni pon macam nak ugut aku je..seram pulak,tapi aku tetap malas..hahaha..balik umah,terus solat mintak dijauhkan bala..hahaha..


Tapi kan,nanti  aku berubah la betol2..tunggu aku da ada PRINCE CHARMING aku nanti..Aku rajinla tolong2 orang semua..heee..Meh doakan aku sama2 ye:)



YA ALLAH YA TUHAN KAMI,AMPUNILAH DOSA FARRA YANA YANG COMEL INI..
KAU PELIHARALAH DIA..BERIKAN SIFAT KERAJINAN KE ATAS DIA..SEMOGA DIA BERUBAH MENJADI LEBIH BAIK..SESUNGGUHNYA ENGKAU MAHA MENGASIHANI..AMINN.. ^_^

ps: TERIMA KASIH SEBAB DOAKAN AKU..weeeee!!!
- Muka aku da siap facial tu,tanpa sebarang mekap..kikiki..ngantuk da..tido dulu..nanite~

2 comments:

Pendamba Mawar said...

sangat rajin..hihi bgus2

Pendamba Mawar said...

datang komen entri ni lagi..hehe.:P

rajin nye dia..nk pi merisik ley..kihkih

Kami Si Blogger

TEKAN SAYA,AWAK KAYA..