CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, October 17, 2012

Review Aku Terima Nikahnya.

Salam..Dalam paper Utusan Malaysia (Hits) hari ini muka surat 21.,Ijab kabul yang tidak sempurna (Pengarah hanya memberi fokus kepada babak-babak melankolik) ..

(maksud melankolik = Berasa atau memperlihatkan perasaan sedih atau dukacita (bkn perasaan, wajah seseorang, dsb), dukacita, sugul .Contoh : Kassim cuba melepaskan dirinya drpd perasaan yg hiba, sayu atau melankolik ; memang ada nada yg melankolik dan putus asa dlm stanza akhir;

Semua yang dalam paper tu,semuanya jadi persoalan jugak pada aku..Bila orang tanya ko da tengok ke cerita aku terima nikahnya??Best tak ?? aku jawab da,biasa je..tapi banyak scene yang buat aku kompiuz..Bila buat review dengan BFF aku,mesti aku cakap kenapa Adiputra nak benci-benci Nora Danish?Tak pasal-pasal je kan..Macam tak logik..Dengan semua orang dia okay je,bila dengan wife sendiri jadi emo..memangla penyakitnya selective amnesia..(hanya ingat seseperkara)..hanya Nora Danish (wife) dia je yang tak ingat..dengan Suria (kawan Nora) boleh pulak berbaik even tak ingat/kenal pon..Jawapan Adi,sebab Suria tu tak memaksa macam Nora..Ok...
 

Orang kata jalan cerita Aku Terima Nikahnya sama macam dalam cerita The Vow.ok,balik kerja kelmarin semalam aku pinjam external ofismate aku,kebetulan dalam tu ada cerita The Vow,..Memang sebijik sejebon jalan cerita sama..Cuma yang hilang ingatannya isteri..Tapi dalam cerita The Vow tu,takdela pulak isteri yang hilang ingatan tu emo,marah tak pasal kan..hikhik.. opss..jalan cerita sama sangat sekali lagi ( termasuk bab romantik tu)..cuma takdela sampai seks bawah meja macam cite omputeh tu..kbai.. 



 


Pelakon-pelakon tambahan dalam filem aku terima nikahnya tu jugak jadik persoalan aku..memang tak dititik beratkan pon..iskk..kesiannn... :)

Lagi??ada lagi..tapi sekarang waktu kerja,so aku stop dulu..Nanti ada masa aku sambung,tak pon aku review filem lain pulak.. By the way, sokonglah filem industri kita..komen-komen tu bukanla tak bagus,itu untuk mengimprove kan mutu kualiti filem kita.. :)
Keep it up untuk Eyra Rahman (pengarah filem Aku Terima Nikahnya)

 

~tak sabar nak tengok filem paranormal~

 

1 comment:

nazirah said...

not bad la kan
suke part romantik jew heee

neway jgn lpe dtg kenduri cci k ;)

Kami Si Blogger

TEKAN SAYA,AWAK KAYA..